26 Temmuz 2013 Cuma

üniversite meselesi

başlığı böyle koyunca nereyi kazadığımı görmek için gelmiş olabilirsiniz. Üzgünüm. Tercih yapmadım ben. Sınavdan bir ay önce ''olmuyo ya seneye deneyeceğim..'' diye çalışmayı bıraktığım için tercih yapmayı yediremedim kendime. Yapabileceğimin en iyisiyle gitmiş olmayacaktım çünkü. Gidemez miydim? Giderdim ama Ankara hayallerimi bir kenara atmak ve bulunduğum şehirdeki üniversiteyi yazmalıydım.

buradan ilk senesinde hem okul hem dershane arasında çalışıp kazananları tebrik etmek istiyorum. Gerçekten ama gerçekten çok büyük başarı. Dikkatiniz zilyon defa dağılıyor. Çok iyi başladım ben geçen seneye ama sonra okul sınavları geldi, sonra günlerce hatta haftalarca kep fotoğrafları şamatası, sonra yıllık çalışmaları, sonra yine okul sınavları, sonra yorgunluk, sonra sınıfınla son senen olduğu için derslerinden kısıp kaçırmak istemediğin fırsatlar, sonra daha çok okul sınavı bir arada, sonra rapor alma çilesi... Helal gerçekten helal.

benden bu kadar.
ha bu arada ikinci veya üçüncü senesinde kazananları da tebrik ederim elbet. Üniversiteyi kazanmak her zaman önemli iki üç dört fark etmez. Hatta! Her defasında aynı stresle yüzleşebilenler ilk senesinde kazananlardan daha çok takdiri hak ediyor bence.

18 yorum:

  1. Summer çok iyi yapmışsın. insan gerçekten istediği şeyi seçmek uğruna beklemeli, çünkü emin ol o istek senin peşini yıllarca bırakmıyor..
    benim bi arkadaşım var mesela, 3. yılda çok güzel bi üniversitede çok başarılı bi şekilde mühendisliğin en güzide alanındayken, önünde acayip şanslar varken.. bir gün geldi, ben bırakıyorum dedi. tıp için tekrar çalışacağım.
    hepimiz bir deli görmüşcesine ikna etmeye çalıştık.. saçmalama dedik.
    yılmadı, bu yıl bütün arkadaşlarının üniversiteyi bitirmeye yaklaştığı şu zamanlarda deli gibi sınava çalıştı. ve dün öğrendim Çapa'yı kazanmış.
    hep bölesine idealist insanları çok sevdim. Sen de onlardansın:)eminim seneye her şey çok güzel olacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eliff çok teşekkür ederim desteklediğin için :) arkadşın çok cesurmuş ve bence çok güzel bir şey yapmış ben yapamazdım doğrusu.
      çok teşekkürler inşallah böyle daha güzel olur :)

      Sil
  2. Hayallerinin uğruna bir yıl daha denemeye değer. Canını sıkma biliyorum seneye her şey istediğin gibi olacak.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayatımın geri kalanı boyunca yapacağım şey için bir sene daha çalışabilirm evet umarım değer :) teşekkür ederim çok :)

      Sil
  3. İstediğin bölümde okuman en önemlisi zaten. Ben ilk sene istemediğim bölümler tuttuğu için gitmemiştim. Şimdi istediğim bölümde okuyorum. Sonradan pişman olmaktansa bir seneyi feda etmek daha iyi oluyor. :)
    Seneye çok güzel yerlerde olacağına eminim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay ay böyle şeyler duymak keyfimi o kadar yerine getiriyor ki yanlış bir karar vermediğimi düşünmek çok hoşuma gidiyor çok teşekkür ederimm :)

      Sil
  4. 2. yılında istediği yere yerleşen biri olarak söylüyorum, eğer içinde bu duygular varsa seneye kalmak için bir an bile tereddüt etme. Anlattığın tüm streslerden sonra mezunken o kadar rahat oluyor ki her şey. Sen de fark edeceksin bunu emin ol.

    Geçen yıl sırf gitmiş olmak için giden arkadaşlarımdan o kadar pişman olan var ki. Sonuçta geçen sadece bir yıl. İleride istemediğin mesleği yapmak ya da daha uzun yıllar boşta kalmak yerine bir yıl daha hazırlanmışsın çok mu. Göz açıp kapayıncaya kadar geçiyor ve çok fazla aşama kaydedebiliyorsun.

    Umarım rahat bir yıl geçirir, istediğin yerlere gelirsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım! tüm o streslerden uzak bir çalışma hayal gibi geliyor! çok istiyorum bunu.

      bu sene benimde çok arkadaşım gitmiş olmak için gitti fark ettim bunu. Umarım onlar pişman olmaz ama ben bunu yapmayı hiç istemiyordum. Umarım güzel aşama kaydederim. geçen sene bir sene daha denerim derken rahattım ama bu sefer ipler elimde!

      Çok teşekkür ederim umarım bu sefer olur ve güzel olur benim için :)

      Sil
  5. İster ilk ıylın olsun ister 10. yılın olsun. Yine de hayalini gerçekleştirmek için yılma.

    Önemli olan üniversite okumak değil. İstediğin üniversitede istediğin bölümü okumak...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. söylediğin ikinci cümle şu sıra hayat sloganım oldu gibi bir şey! :D

      evet haklısın sonuna kadar hemde umarım ben de karşılığını verip hayallerime ulaşabilirim

      Sil
  6. istediğin yerde istediğin bölümde olmanın karşılığında 1-2 seneden taviz vermen gerekiyorsa vermelisin tabi... Sıkma canını ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. böyle yorumlar olduktan sonra ben nasıl sıkabilirim ki canımı Çok teşekkür ederim destek verdiğiniz, verdiğin için :)

      Sil
  7. sıkma canini ya ,gec olsun guc olmasin dimi? Hem daha deneyimli olucaksin senin icin daha iyi olucaktir
    bi de ben boyle yazilari okuyunca acayip heyecanlaniyorum ya seneye gircem ama boyle genede konu acilinca geriliyorum sence normal mi? :D
    aa bu arada seni mia sayesinde kesfetmis bulunuyorum :DDD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sende benim rakibimsin demek :D

      umarım başarırız ya. Deneyim gerçekten fark ediyor. Seni en endişelendirmem istemem ama öyle. Mia'nin 90'lar yazısı değil mi. Ne güzel bir şeye vesile olmuş! sevindim hoşgeldin :)

      Sil
  8. En iyisini yaptın. İstemediğin bir okulda veya bölümde cehennem olabilirdi sana üniversite yılların. Bence de her defasında aynı stresli dönemi göğüsleyebilmek cesaret istiyor. Pek çok arkadaşım bunu seçmektense hayallerini değiştirdiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet herkes aynısını söylüyor gerçekten iyi bir şey yapmışım galiba Cessie'm. İnşallah sonuç güzel olur, bu bir seneye değer :)

      Sil
  9. hadi hayırlısı o zamaaaan.
    bayramdan sona başlarsın artık çalışmayaaaa.
    başarılaaar.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa aynen bayramdan sonra başlayacağımm! :)
      teşekkür ederim hayırlısı yaa :)

      Sil